pondělí 9. května 2016

MÁ LÁSKA JMÉNEM ANTIKVARIÁT

Jsou dny, které se nijak zvlášť neliší od ostatních. Jen vám je dokáží vyplnit ty drobné radosti, které je činí vyjímečnými.



Čím častěji je navštěvuji, tím více je miluju. Antikvariáty. Nejkrásnější na nich je, že ještě než překročím jejich práh, vůbec netuším, s čím budu odcházet. Užívám si ty chvíle, kdy se mi pohled zaboří do polic napěchovaných různorodými knihami, a já těkám od jedné k druhé. 

Samozřejmě, ne vždy mám štěstí, ale zrovna při nedávné návštěvě mi přálo. Vycházela jsem z domu s přáním, abych nalezla nějakou knihu od Petry Hůlové, jelikož její Macocha byla ohromná. A objevila jsem nejen její knihu Cirkus Les Mémories, ale také Kunderův Žert (ještě ve starším vydání!!), Kafkův Proces a mé milované Norské dřevo od Murakamiho. A všechno navíc za tak nízkou cenu, až se mi z toho chtěla brečet. 

Samozřejmě, nikdy nevíte, kdo měl knihu před vámi a kam všude s ní chodil. Mně se ale líbí představa, že mám u sebe knihu, která v sobě nosí ne jeden, ale hned dva příběhy. Jeden napsaný autorem a další ukrytý bývalým majitelem. Další neopomenutelnou výhodou je zaplacení nižší ceny za úplně stejný obsah.

Tímto příspěvkem samozřejmě nechci zanevřít na knihkupectví, jen má každá z těchto dvou prodejen jiné výhody. Nic se ale nemění na tom, že obě místa jsou pro mě jedna z nejkrásnějších na světě. 

2 komentáře:

  1. Antikvariáty mají své kouzlo a vidím, že nedělají den krásnější jen mě. :) Je úžasné, když v knize z antikvariátu najdu věnování, vyznání lásky formou básničky, starou fotku - přesně ty krásné sentimentální drobnosti, které knihy z knihkupectví postrádají. Dva příběhy v jednom, přesně jak píšeš...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, přesně tak :) a je vždycky skvělý vidět, že v tom nejsem sama a jsou lidi, co to mají stejně :)!

      Vymazat