pondělí 15. srpna 2016

ODPOVĚDI NA ZAPOMENUTÉ OTÁZKY

Čas od času si potřebuju dopřát svůj útěk z města. Na chvíli dát sbohem hlučnému světu a vnořit se do ticha. Připomenout si, že život není jen o spěchu, o dobíhání nestihnutých autobusů, o schovávání únavy za hrnky s kávou. Potřebuju udělat velký úklid v pozpřeházených šuplících mé hlavy.


A že je to práce opravdu na dlouho. Chci si udělat jasno v tom, na čem mi doopravdy záleží.   Že je občas fajn nechat si ten autobus odjet a přečíst další kapitolu knihy. Že je fajn si momenty užívat i bez objektivů. Že ptát se může být zajímavější, než vyťukávání otázek. Že poctivě odžitý život je lepší, než ten schovaný za upravenými čtverečky fotek. Že stojí za to postavit se za své sny. Najít to pero, které jsme ztratili na jejich odškrtávání hned po jejich sepsání. A hlavně je důležité ty sny mít.

A tak si říkám, že nechápu ty, kteří utrácí tolik peněz za psychology. Nemusíte ani vstávat v 6 ráno a jezdit někam daleko. Stačí se občas zastavit nebo se v noci místo filmů podívat na hvězdy. Protože i tohle dokáže odpovědět na otázky, u kterých jsme třeba už zapomněli, že jsme je kdy položili. 

4 komentáře:

  1. Myslím, že psychologové jsou naopak důležití. Ano, je to sice jednoduché, být šťastný a radovat se ze života, je to tak jednoduché, až je to směšné, ale spousta lidí tuto cestu nevidí. Zvláště pokud si třeba člověk prošel složitou životní situací, pokud přišel o blízkého člověka, pokud prochází rozvodem... Občas prostě musí pomoci někdo jiný. :)
    Nicméně pěkný článek, taky se nad takovými věcmi často zamýšlím.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezky napsané :) Najít si čas na zpomalení je hrozně důležité a je moc fajn, že se ti to daří!

    Ale tu důležitost psychologů bych taky nepodceňovala - jako studentka mám docela kontakt s lidmi, kteří pomoc psychologa vyhledávají, a ne vždycky pohled do hvězd pomůže :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za komentář.:)Ono to zase tak doslova myšleno nebylo, já tím rozhodně nechtěla zpochybňovat důležitost něčí práce. Spíš jsem tím narážela na ten typ lidí, kteří vyhledávají psychologa pomalu i kvůli tomu, že se ráno špatně probudí. Na to jsem totiž narazila zase já. :)

      Vymazat
    2. Děkuju za komentář.:)Ono to zase tak doslova myšleno nebylo, já tím rozhodně nechtěla zpochybňovat důležitost něčí práce. Spíš jsem tím narážela na ten typ lidí, kteří vyhledávají psychologa pomalu i kvůli tomu, že se ráno špatně probudí. Na to jsem totiž narazila zase já. :)

      Vymazat