pondělí 11. dubna 2016

POZORUHODNÝ PŘÍBĚH ŽENY SKRYTÉ V MUŽSKÉM TĚLE

Tuto knihu jsem si koupila především proto, že mě zajímal její příběh založený na skutečné události. I přesto, že jsem nečekala nic převratného, kniha mě opravdu překvapila a nadchla. 



Každému z nás se jistě někdy přihodila situace, kdy jsme ohledně sebe samých neměli úplně jasno, chvíli jsme se hledali. Einar Wegener ale musel prožívat něco mnohem náročnějšího. Když ho jeho žena Gerta poprosila, aby jí stál modelem v ženských punčoškách a střevíčcích k dokončení portrétu ženy, netušila, jaký sled událostí tím spustí. V Einarovi totiž začala ožívat dlouho skrytá dívka jménem Lili. 


V celém příběhu se dozvíte, jak se s vzniklou situací vyrovnává sám Einar, Lili, Gerta i osoby jim blízké. Se začátkem jsem, musím se přiznat, měla celkem problém. Trvalo mi dostat se do příběhu a chvíli jsem neměla ani daleko od jeho opuštění. Ještě že jsem ale vydržela, protože za chvíli mě opravdu pohltil, a já zůstala dlouho vzhůru, jen abych se dozvěděla, jak to s Lili, a vlastně i všemi okolo, dopadlo. I přesto, že je kniha (až překvapivě) psána velmi čtivě, žádné lehké čtení vás opravdu nečeká.

Hned po jejím dočtení jsem shlédla i film, takže můžu rovnou porovnávat. Snad poprvé neprohlásím oblíbenou knihomolskou větu Kniha byla lepší, protože obojí má něco, co se mi líbilo. V knize, jak už jsem zmínila, jsem se vcítila především do postav samotných a vše mohla sledovat z jejich pohledu. Film měl v sobě naopak něco, co dokázalo zapůsobit přímo na mě samotnou, dokonce mě možná vtáhl i o něco více než jeho knižní předloha. Pokud se právě rozhodujete čím začít, stejně ale musím doporučit nejprve knihu. Já jsem ráda za zvolené pořadí, protože po shlédnutí filmu bych měla děj velmi ovlivněný. 

Dánská dívka pro mě tedy byla jedním velkým překvapením a zároveň se stala jednou z těch lepších knih, které jsem zatím letos četla. A už teď rozhodně vím, že to nebylo naposledy. 

Autor: David Ebershoff 
Název: Dánská dívka
Nakladatelství: Domino
Rok vydání: 2016
Překlad: Hana Čapková

2 komentáře:

  1. Skvělá recenze! :) Já se taky budu muset po knize co nejdřív podívat. Už jen abych se mohla kouknout na film :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju!:) a vážně to doporučuju, obojí stojí za to:)

      Vymazat