neděle 6. prosince 2015

VYHNÁNÍ GERTY SCHNIRCH.

K přečtení této knihy mě dohnalo hned několik věcí. Jednak jsem po Žítkovských bohyních chtěla zkusit i autorčinu další knihu. Za druhé, a to je pro mě hlavní důvod, v knize je popsáno Brno. Mé rodné město, ve kterém stále žiju, místo, které miluju. A nakonec za třetí, máme ji k maturitě.




Obsah knihy tentokrát opravdu zestručním. Mám strach, že kdyby byl byť jen o trošičku delší, hned bych vám prozradila něco navíc, co byste se měli raději sami dočíst přímo v knize. Pojednává se zde o vyhnání německých občanů z Brna po skončení druhé světové války. Hlavní myšlenku známe už z dějepisu, brňané (a ne jen oni, ale lidé z celé republiky) byli naštvaní, toužili po odplatě. Celý příběh je zaměřený na hlavní hrdinku Gertu Schnirch, jíž se tato část dějin dotkla a změnila jí život. Jak ale, to už musíte zjistit sami:)

Nejvíce se mi líbila první část, kde bylo popisované Brno za 2.světové války. Čím dále jsem ale četla, tím větší problémy mi dělalo číst ji dál. Bylo tam na mě moc popisků, občas až zbytečných. To je ale samozřejmě můj problém, protože v příbězích mám raději děj, ostatní to mohou mít samozřejmě jinak než já. Na druhou stranu, kniha byla napsána podle pravdy a skutečných událostí, což si delší popisky zaslouží. Kateřina Tučková si před jejím napsáním vše zjišťovala, což je právě to, co se mi na jejích knihách líbí nejvíc. 

Na konci knihy mi Gerta zčínala jít svým chováním na nervy, ale pořád jsem se musela zamýšlet nad tím, jak bych na vše reagovala já, snažila se ji nezavrhovat. Rozhodně to ale nebyl promrhaný čas, knihu doporučuji, především každému brňákovi:).


Autor: Kateřina Tučková
Název: Vyhnání Gerty Schnirch
Nakladatelství: Host
Rok vydání: 2009

Žádné komentáře:

Okomentovat