úterý 3. listopadu 2015

LINCOLN 1933.

Chcete něco oddechového, co pohladí na duši? Pak sáhněte po Werichovi. Já si ho naprosto zamilovala už před půl rokem, kdy jsem dočetla jeho Italské prázdniny. 






Knížka sama o sobě je velmi tenká, takže ji přečtete i za večer. Je složená z historek z jeho života a doplněna o vymyšlené povídky. Mně se líbilo vše. V historkách se zasmějete situacím, do kterých se dokázal dostat, v povídkách jsem si zase já osobně oblíbila autorovu jedinečnost a fantazii. Krásné je na tom i to, že se vám během čtení bude vybavovat jeho hlas, budete se cítit jako by vám to sám vypravoval. 

Psaní je to odlehčené, nic náročného na čtení. Na samý úvod si můžete přečíst krátkou řeč od Voskovce, který je s tím "mandarínem s malýma očima" , jak ho oslovuje, úzce spjatý.  A ještě ke všemu je to celé obohaceno Werichovou hrou se slovy a osobitým smyslem pro humor, který na něm miluju ze všeho nejvíc. Čiší z toho lidskost a život. Budu se opakovat po slovech napsaných na obálce, ale tato knížka je opravdu malá i velká zároveň.

Jen se musím přiznat, že netuším jak je to s dostupností. Já jsem na ni v knihkupectví nikde nenarazila, našla jsem ji v antikvariátu. 

                           
            A co jiného oddechového byste doporučili na začátek týdne? :)



Žádné komentáře:

Okomentovat